Recreatief dans

De dansafdeling van Dynamo-Roosendaal bestaat inmiddels al vele jaren en er dansen vooral meisjes maar ook jongens zijn welkom!

De hoofddisciplines zijn jazzdans en moderne dans. Maar we geven eigenlijk binnen de lessen ook in heel veel andere disciplines les wat de dansgroepen zo speciaal maken. Er wordt aandacht besteed aan moderne dans, urban, hedendaagse dans en de basis van alle dansen, klassiek. Er wordt lesgegeven in leeftijdsgroepen door vakgerichte en opgeleide docenten. Elke groep heeft een uur per week les maar je kan ook in meerdere groepen lid worden. We letten in de lessen ook op houding en motoriek van de leerlingen. Ieder jaar is er aan het einde van het schooljaar een voorstelling in de Kring. Het hele seizoen studeert elke groep 2 dansen in voor deze voorstelling.

Naast alle techniek, dansen enz willen we de leerlingen plezier geven in bewegen op muziek en de uitdaging om zich verder te ontwikkelen.
Ook organiseren wij een aantal keer per jaar workshops voor onze leerlingen, zodat ze ook kennis maken met andere vormen van dans en les geven.

Leerlingen die meer met dans willen, kunnen auditie doen voor een van onze selectiegroepen of begeleid worden om auditie te doen op een dansacademie.
De dansafdeling heeft ook nauw contact met verschillende dansopleidingen m.n. Codarts hogeschool voor de kunsten in Rotterdam (de vroegere Rotterdamse dansacademie), Fontys in Tilburg en MBO dans in Goes. Er worden open dagen bezocht en met regelmaat doen leerlingen auditie voor een dansacademie vooropleiding of havo/vwo voor muziek en dans of de hbo opleiding zelf.

Diverse Dynamo leerlingen hebben de audities voor de vooropleidingen van een dansacademie gehaald en enkelen zijn zelfs verder gegaan met de dansopleiding!
Al met al is de dansafdeling van Dynamo-Roosendaal een afdeling die al op vele vlakken haar sporen heeft verdiend.

Contact

Correspondentie adres:
Postbus 79
4700 AB Roosendaal

Whatsapp: 06 13938285

IBAN: NL80RABO 0309 1065 75
KvK:  40282219

Onze socials

 
Terug naar boven